-

-

-

-

-

  • ۰
  • ۰

مبدل حرارتی مسی

 مبدل حرارتی مسی

مبدل حرارتی مسی

  1. مبدل حرارتی مسی
  2. مبدل حرارتی مسی

مبدل حرارتی مسی

مبدل حرارتی مسی ، ازجمله تجهیزات بسیار مهم موتورخانه برای گرمایش استخر، یا فضاهای تهویه شده است. این نوع تجهیزات میتوانند با استفاده از متریال مختلف ساخته و به دست مشتری عرضه شوند. کلیک صنعت سازنده انواع مبدل های حرارتی مسی یو تایپ مناسب برای موتورخانه های از نوع شل اند تیوب Shell & Tube است. برای اطلاع از قیمت ها به روز و همچنین اطلاعات فنی یا مشاوره حرفه ای ، با ما تماس بگیرید.

 

 

تجهیزات انتقال حرارتتجهیزات تصفیه خانهتجهیزات موتورخانه گرمایشی خرید مبدل حرارتی حلزونیشکل u مبدل حرارتیقیمت کویل مسیقیمت مبدل حرارتی مسیمبدل حرارتیمبدل حرارتی آب به آبمبدل حرارتی آب به هوامبدل حرارتی استخرمبدل حرارتی استخر ایرانیمبدل حرارتی برای استخرمبدل حرارتی پوسته و لولهمبدل حرارتی جکوزیمبدل حرارتی چند جریانیمبدل حرارتی حلزونیمبدل حرارتی در انتقال حرارتیمبدل حرارتی در موتورخانهمبدل حرارتی روغن داغمبدل حرارتی روغنیمبدل حرارتی ساختمبدل حرارتی سردخانهمبدل حرارتی سریمبدل حرارتی شرکتمبدل حرارتی شل اند تیوبمبدل حرارتی شوفاژمبدل حرارتی صفحه ایمبدل حرارتی غیر مستقیممبدل حرارتی موتورخانهمبدل صفحه ای

مبدل حرارتی مسی پوسته و لوله U-Type

مبدل حرارتی مسی ، عضو جدانشدنی تجهیزات استخر و انتقال حرارت در صنعت تاسیسات مکانیکی است. این نوع مبدل از پرکاربردترین مبدل های حرارتی است و به سبب اینکه از نوع U-Type است یعنی فقط یک صفحه لوله دارد ، ارزان تر از مدل های دیگر است. لوله یا تیوب این نوع مبدل معمولا از جنس مس است و صفحه لوله را از صفحه یا گرد فولادی می‌سازند. معمولا این نوع مبدل برای گرمایش آب استخر مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از دلایل استفاده از این نوع مبدل ، اسید شویی راحت و تمیزکاری بهتر آن است. معمولا برای لوله ها از لوله به قطر 19.05 و ضخامت 0.7 میلیمتر استفاده میشود.

مبدل حرارتی چطور انتخاب می‌شود؟

برای اینکه یک مبدل حرارتی پوسته و لوله درست برای کاربری در یک پروژه داشته باشیم ، پارامترهای مختلفی دخیل است. همینطور به صورت کلی ، طراحی یک مبدل حرارتی پوسته و لوله زمان بر و فرمول‌های پیچیده ای دارد. ولی طبق تجربه برای استخر و دیگر پروژه‌های انجام شده، بر مبنای شرایط عادی برای هر سه متر مکعب آب استخر میتوان یک فوت مربع سطح حرارتی در نظر گرفت. یعنی مثلا برای یک استخر 30 متر مکعب یک مبدل استخری مسی به سطح حرارتی 10 فوت مربع کفایت می‌کند. البته شرایط مختلف دیگر از جمله موارد زیر را باید در نظر گرفت:

  • آیا استخر سرپوشیده است یا سرباز؟
  • آیا استخر در محیط سر است یا گرم؟
  • مدت زمان گرمایش اولیه استخر چقد است؟
  • و …

در مواردی نیاز به استفاده از آلیاژ استنلس استیل یا همان فولاد زنگ نزن می باشد. برای مطالعه مطالب و خرید مبدل حرارتی استیل کلیک کنید.

مبدل حرارتی U-Type از چه اجزایی تشکیل شده است؟

این نوع تجهیزات ، از اجزا مختلفی تشکیل شده اند. به طور کلی این نوع تجهیزات از سه قسمت اصلی تشکیل شده است:

  • دسته لوله Tubesheet & Bundle
  • پوسته Shell
  • کلگی یا Head

دسته لوله ، مجموعه کامل بفل‌های ، لوله ها و صفحه لوله ها را میگویند. بسته به نوع کاربری میتواند نحوه مونتاژ بر روی هم یا اجزای آن متفاوت باشد. پوسته در واقع قسمت خارجی است که میتواند از یک منبع تشکیل شده باشد و معمولا از ورق فولادی یا لوله فولادی ساخته میشود. همچنین کلگی ها بسته به نوع کاربری میتواند از چدن و یا فولاد یا هر فلز دیگری ساخته شود. شکل زیر ، اطلاعات کامل این موارد را طبق استاندارد TEMA ارائه میدهد.

انتخاب تیوب (لوله) مبدل حرارتی

در انتخاب نوع متریال و مواد اولیه تیوب مبدل های حرارتی پارامتر های مختلفی مثل میزان انتقال حرارت ، دما ، فشار ، خوردگی و حتی نوع عملیات مبدل در سیستم تاثیر گذار می باشد. یکی از مواد های بسیار مناسب برای تولید مبدل های حرارتی استخر ها ، مجتمع های مسکونی و بعضی مراکز صنعتی از مس استفاده می شود. در عملیات هایی که میزان فشار سیستم بالا نیست از مس استفاده می شود. یکی از مهم ترین دلالیل استفاده از مس می توان به ضریب انتقال حرارت بسیار بالا و قابلیت اسید شویی آن می باشد.

تحلیل مبدل حرارتی پوسته و لوله

تمامی محصولات تولید شده در گروه تولیدی کلیک صنعت طبق استاندارد های مربوطه طراحی و تحلیل می شوند تا میزان بازدهی مبدل حرارتی بالا برود.

تحلیل حرارتی مبدل حرارتی پوسته و لوله

شماتیک و تحلیل حرارتی مبدل حرارتی پوسته و لوله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی